Beantwoorden
Sergeb77
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

roamingkosten in het buitenland

Is er al meer geweten over de roamingkosten die gaan wegvallen in de zomer van 2017? Zouden er dan echt geen extra kosten bijkomen?

mvg

serge

0 Likes
6 reacties
KrizDL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

roamingkosten in het buitenland

Je moet het zo bekijken: Tegenwoordig heb je in elk abonnement of prepaidplan een grote hoeveelheid of zelfs onbeperkt aantal sms'en. Maar dit geldt enkel in het binnenland.

In het buitenland betaal je de originele prijs van een sms plus een meerkost (de roaming). Deze meerkost zal binnenkort verdwijnen. Wat je niet mag denken is dat je dan gebruik zal kunnen maken van je 'onbeperkte sms'en' van je abonnement. Je blijft betalen in het buitenland, alleen dan aan de prijs die het zou kosten in België.

Het 'verlies' dat telecomoperatoren dan zouden kunnen leiden halen ze op een andere manier opnieuw op. Bijvoorbeeld door het aanbieden van 'packs' om in het buitenland te bellen en te sms'en aan een gunstiger tarief.

Dit is mijn visie.


Er zijn andere meningen ivm met dit onderwerp, maar ik denk dat we pas effectief gaan weten wat het gaat worden in Juni.

 

Edit: Er wordt inderdaad wel veel gesproken over het volledig gebruik te kunnen maken van je abonnement in het buitenland. Hoewel ik hier mijn twijfels over heb. 
Mensen, shoot maar als je ander mening hebt over dit onderwerp!

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

roamingkosten in het buitenland

Ik denk dat de operatoren onderling of volgens de wetgeving van de EU een regeling gaan maken dat ze niet aan elkaar keiveel moeten gaan betalen zodat men het niet op een andere manier moet gaan aanrekenen aan de consument.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

roamingkosten in het buitenland

Als de roamingkosten wegvallen, en ik heb bv wigo, dan hoef ik niets bij te betalen . Of wel? 

0 Likes
Sergeb77
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

roamingkosten in het buitenland

Ik denk het wel maar je betaald gewoon aan nationaal tarief vermoed ik.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

roamingkosten in het buitenland

Je ingebrepen smsjes, belminuten en data van King of Wigo enzo zijn vanaf 15 juni 2017 ook geldig in andere EU-landen.

 

Vanuit België naar het buitenland bellen of smsen blijft betalend zoals nu.

 

Zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/binnenkort-geen-roamingkosten-meer-in-europa/

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

roamingkosten in het buitenland

er zat in april en mei een bijlage bij je aanrekening/factuur

krijg je deze elektronisch dan staat de bijlage in mijn telenet naast je aanrekeningsnummer

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes