Beantwoorden
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Sim kaartje behouden?

Hallo iedereen.

 

Ik heb zo'n WIGo abbonement. In de hidige configuratie steken daar vier nummers in.

 

Apart heb ik een modempje staan, met een kaartje van Base. Jullie zijn samengevoegd....

Aan het kaartje heb ik moeten slutelen, 

Met Wvdial; usb-config, ...

Dit is in lix/modem/raspberry. maar dat doet er weinig toe.

 

Zou ik mogen mijn SIM kaartje behouden? met nummer overdracht, of zou ik een ander kaartje krijgen? Met de gehle rompslomp erbij, met als resultaat dat een sim kaartje van Telenet het NIET doet, maar de andere wel.

 

Wat denken jullie, mag ik het simkaatje behouden? of niet

 

Vriendelijke groetjes

ab33605 aka Ivan

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
7 reacties
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Sim kaartje behouden?

Grrrrr,

Mijn modem werkt ENKEL met een Base kaartje. Ik heb er maanden overgedaan om dt kaartje zo te programmeren, dat ik smsm kan versturen vanuit een oude Mobistar nummer.

Ik heb dus een systeem dat werkt, met Base.

Ik bel naar telenet, en een eerste lijn dienst verbind me door met de technische dienst.
Hij begrijpt mijn probleem. en wil het in orde maken voor min Base kaartje.

Ik zal een mail krijgen/en de nodige papieren. Pas als ik alles heb, een belletje naar Telenet, binnen een uur kan dit in orde zijn.

Het Simkaart nummer van mijn Base kaartje, met ingevuld worden ipv het telenet kaartnummer.
Maar net die Telenet kaartjes werken niet. "toet toet" "jawel, je zal het zien"...

ik heb het al gedaan, en het werkt niet en zal nooit werken De settings op het kaartje zijn afgeschermd.

 

De huidige modems zijn allemaal webbased, en daar ben ik niet s mee...Ik moet zelf de commando's kunnen ingeven.

 

 


________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Sandor
Experienced Meerweter
Berichten: 82
De vernieuwde WIGO? Topicwurm! Smile! My smart Valentine

Sim kaartje behouden?

Bump. Zijn er leden met meer info voor @Ab33506 ?

Sander

Do it with passion or not at all.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
iRo212
Freshman Meerweter
Berichten: 49
YUGO op Android TV It's your ninth party! De vernieuwde WIGO? Safespot

Sim kaartje behouden?


@Sandor schreef:

Bump. Zijn er leden met meer info voor @Ab33506 ?


Als je je BASE nummer in de WIGO wil steken, zal je altijd een nieuwe simkaart van Telenet gaan krijgen. Het is niet mogelijk naar WIGO over te schakelen met behoud van je huidige BASE kaart.

 

0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Sim kaartje behouden?

Wel, Vanuit Telenet, technische dienst" heb ik een kaartje besteld. Ik moest pas dan bellen naar Telenet. Indien ze het niet konden klaren in de First line, dan zou ik worden doorgeschakeld naar de technische dienst. Het kaartje is reeds richting prullenbak gegaan, want het blijkt niet te lukken. Het gaat me niet om het nummer, maar wel over het kaartje Andere kaartjes blijken niet te werken. Ik kocht me dan een Huawei dongle aan. Blijkt dat deze, zoals alle nieuwe usb-dongles slechts over een webpagina te beschikken. De verkoper van Base zei me ook eerst dat het niet zou lukken. Hij ging in zijn kotteke, en kwam terug. Ik betaalde 5€, en als het werkte kon ik overschakelen naar een groter abbo. (nu spendeer ik 9€ aan maandelijkse abbo. De meeste mensen willen een internet-mail modem. Sms wordt dan als, gadget beschouwd. Maar het zijn net die SMS die ik nodig heb. PS, ik verbruik 23 pillen per dag, en via SMS weet ik precies wat en wanneer ik de medicatie moet nemen. Tegenwoordig legt men zijn GSM op afel, oei mochten we iets missen van FaceBook, tinder, .. en andere zo genaamde sociale media. Sociaal betekent interactie van mens tot mens. Ivan
________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Sim kaartje behouden?

@Ab33506- Waarom per se via SMS? Zelfs met een "oude" GSM (ipv een smartphone) heb je toch een kalender app waar je zgn. "herinneringen" kan instellen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Sim kaartje behouden?

Dat is de makkelijkste manier, klopt.

Voor mijn project kan ik om het even waar eens SMS ontvangen, heel juist.

 

Echter behalve sms sturen, die zijn bij nagenoeg iedere ISP gratis. 

Ik maak gebruik van een raspberry Pi 2b en als software daarvoor Gammu-en Gammu-smsd.

Gammu stuurt mij een sms. Dat het juist is, ik gebruik de NTP servers van 

1.europe.pool.ntp.org. Mijn medicatie wordt aangeproken met crontab.

 

Echter met het tweede programma (gammu-smsd) kan ik SMS ontvangen, dat maakt een werdeld van verschil.
Ik kan dan sturen wanneer bv de buiten verlichting aan moet gaan. Of het koffiezetapparaat. Voorbeelden zijn legio.

 

een heel eenvoudig gebruik van dergelijke syseem vind je hier:

http://www.mattiasnorell.com/send-sms-from-a-raspberry-pi/

Voor mij werkt dat feilloos.

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Sim kaartje behouden?

Dit een goede oplossing, en uitgetest met een Samsung  S4 minioplossing, de enige moeilijkheid was de gepaste software zoeken..

 

Maar, ik heb nogal wat "maar 's", dit is het niet het enige dat draait op die raspberry Pi 2b.

Er draait ook domotica erop. Via sms wordt er een signaal gestuurd, 433MHz.

Lichten aan. andere code lichten uit.

 

ik apprecieer dit ten zeerste je meedenken.

 

Misschien komt het ei van columbus wel eruit.

Prettige Kerst

 

Ivan

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes