Beantwoorden
saskia2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Samsung Galaxy J3 MMS werkt niet

Wanneer ik een foto probeer te versturen, krijg ik de melding: MMS niet ondersteund door netwerk.

Nu heb ik al geprobeerd MMS automatisch en daarna ook handmatig te installeren, maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen.

Bij Mobiele netwerken - Namen toegangspunten staan er nu al 3 namen:

Telenet Internet APN - hiernaast staat er een groen bolletje

Telenet MMS APN - dit zal waarschijnlijk "automatisch" geïnstalleerd zijn

Telenet mms - dit heb ik handmatig ingebracht

 

Wie kan mij zeggen wat ik kan doen om dit op te lossen?

Alvast bedankt.

0 Likes
9 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung Galaxy J3 MMS werkt niet

Ik heb al jaren problemen met MMS en Telenet. Dikwijls aan de telefoon gehangen met de helpdesk. Niets werkt uiteindelijk permanent.

 

Het klinkt mss dom, maar ik ben gewoon gestopt met MMS te versturen of een poging daartoe te doen. Ik verstuur afbeeldingen nu via mail of messenger.

 

Jammer, maar het is niet anders .... Ik weet wel niet of het probleem bij Telenet of bij Samsung ligt. Mss dat het met andere merken welk lukt, geen idee.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Samsung Galaxy J3 MMS werkt niet

Je kan kiezen om je toestel handmatig in te stellen, maar het kan ook automatisch:

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/#/device/samsung/galaxy-j3-2016-j320/t...

 

Dat groene bolletje dient gewoon om aan te geven welke instellingen je geselecteerd hebt. Veranderen kan door op de naam van een APN te tikken. MMS is zeker mogelijk, ik heb heb het indertijd ingesteld op een Samsung Galaxy S4 Mini (en op mijn Nexus 5X). Je mag echter één ding niet vergeten: mobiele data/netwerken (4G) moet aan staan, anders doet ie het niet. Dat kan echter nogal kostelijk worden, plus MMS is eigenlijk nooit populair geweest. Je kan je dus afvragen of je deze feature wel nodig hebt...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Samsung Galaxy J3 MMS werkt niet

Het moet ook actief staan in de instellingen bij Telenet zelf , als gecheckt op mijn telenet?

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
saskia2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Samsung Galaxy J3 MMS werkt niet

Het stond inderdaad geblokkeerd, ik heb dit gewijzigd, daarna heb ik een bericht gekregen op mijn gsm dat ik het toestel moest uitschakelen en daarna weer inschakelen. Ook dan lukte het helaas weer niet om een MMS te versturen. Dan nog eens automatisch installeren gedaan, toestel uitgeschakeld en weer ingeschakeld, maar tevergeefs. En Mobiele Gegevens is wel degelijk ingeschakeld.

0 Likes
saskia2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Samsung Galaxy J3 MMS werkt niet

Ik slaag er niet in om een andere toegangspunt te selecteren. Bij het klikken op Telenet MMS APN gebeurt er niets. Er staat ook helemaal geen bolletje naast, precies alsof je dit niet kan selecteren? Mobiele Gegevens staat wel degelijk aan. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Samsung Galaxy J3 MMS werkt niet

Kan je ze verwijderen? Als dat kan, doe het eens en probeer dan opnieuw de instellingen (automatisch of handmatig). Normaal gezien zou er een bolletje naast moeten staan en als je daarop tikt, dan worden die instellingen gekozen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
saskia2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Samsung Galaxy J3 MMS werkt niet

Nee, wanneer ik klik op verwijderen, gebeurt er niets, lukt dus niet.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Samsung Galaxy J3 MMS werkt niet


@saskia2 schreef:

Nee, wanneer ik klik op verwijderen, gebeurt er niets, lukt dus niet.


Dan vrees ik dat mijn trukendoos leeg is. Tussen haakjes: ik ben eigenlijk nooit tevreden geweest over mijn Samsung. Té veel bloatware en veel te veel bugs.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Samsung Galaxy J3 MMS werkt niet

@saskia2

 

Werkt het al of nog steeds niet?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes