Beantwoorden
ivov
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Whatsapp geen belgeluid als iemand me wil bellen

Android:Whatsapp geeft geen belgeluid als iemand me wil bellen als telefoon in rust staat. Voor kerst een smartphone op android gekregen. Vroeger op oude iphone geen probleem maar kan tot nu geen oplossing vinden in instellingen. In de familie 3 personen met zelfde probleem en bij 5 andere werkt dit goed. Alles al wat zitten vergelijken.Hoewel zelfde versie android toch een ander menu instellingen van merk tot merk. Als ik whatsapp actief hou op achtergrond (dus niet wegveeg) lijkt het wel te werken. Iemand hier enig idee ?

0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Whatsapp geen belgeluid als iemand me wil bellen

Welke smartphone (merk, type) ? Welke Android?

 

Mijn neefje heeft een Huawei P8 Lite en ik herinner me daar een instelling over programma's die - altijd - in de achtergrond mochten blijven draaien. Berichten via WhatsApp kwamen niet door, maar op bepaalde toestellen (op mijn Nexus 5X is dit niet nodig) kan je dus instellen dat een bepaalde app in de achtergrond mag/moet draaien. Ik ken de instelling niet van buiten en ik heb het toestel niet bij de hand, maar het is in die richting dat je het moet zoeken.

 

Probeer eens met deze link:

https://www.startpage.com/do/search?q=android+keep+app+running+background


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ivov
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Whatsapp geen belgeluid als iemand me wil bellen

Beste SB,

Bedankt voor de snelle respons.

Daarstraks toch nog even telefoon ter hand genomen met de gedachte whatsapp eens te deinstalleren en toen vond ik in play store " mijn geinstalleerde apps" met update naast alle apps.    Dus alle updates eens laten rollen, telefoon eens af/aan gezet en toen wel beltoongeluid als ik met ander toestel belde. Nadien met Zedge nog eens andere ringtoon opgezet en werkte ook nog. Ik heb nog wat te leren in android en nu toch al tof forum gevonden. Hoop dat alles blijft werken.

Bedankt

Ivo

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Whatsapp geen belgeluid als iemand me wil bellen

Voor iemand die iPhone gewoon is is Android uiteraard een hele aanpassing. Mijn zus is ook van een iPhone naar Android (Nexus 5X) gegaan en die heeft tot nu toe nog geen spijt. Het enige waar ik zelf een beetje spijt van heb is dat ik de 5X 16GB heb gekozen ipv 32GB. Met 5X kan je immers geen MicroSD gebruiken en als je de hoogste instelling neemt, dan lopen die filmpjes serieus op.

 

Als Engels geen probleem is, dan kan je hier alvast een kijkje nemen:

https://forum.xda-developers.com/

 

Ook op reddit.com heb je pagina's voor specifieke toestellen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes