Beantwoorden
Jan_3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your seventh party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

Instellingen beveiligingscamera

Ik wil beelden van mijn beveiligingscamera draadloos doorsturen naar mijn pc. De instellingen op mijn camera vragen een FTP-server voor foto's en voor video. Mijn camera is een foscam FI9805W. Wat is een FTP-server ?

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
kermax
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Al 25 duimen! Tien op tien! A born reader! Handje vol!

Instellingen beveiligingscamera

Dat type camera heeft geen eigen opslagmedium (SD card of micro sd card) aan boord dus als je beelden wil opnemen moet je werken met een (geschikte)  NAS of een pc.  Een NAS is veel zuiniger dan een PC en biedt veel extra's zoals voor backupdoeleinden e.d. maar dan moet je een netwerk maken achter een router. Om veiligheidsredenen is het af te raden je NAS rechtstreeks op een modem aan te sluiten. 

 

Als je een pc gebruikt als opslaglocatie voor de beeldopnames van de camera dan is de standaardlocatie c:\IPCamRecord , te vinden biij de 'instellingen' -> 'opslag' -> 'opslaglocatie'  Je kan dit naar eigen behoeften wijzigen.  De datastroom is van het type 'FTP'. Je vind dit gewoon in de handleiding terug. 

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Instellingen beveiligingscamera

Je kan de NAS gewoon achter de Telenet modem hanger 🙂 De Telenet modem is eigenlijk een modem+router+access point (behalve als je een modem only hebt zoals ik) Dus je kan een NAS rechtstreeks daarop aansluiten.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden