Beantwoorden
magali2110
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Aansluiting huurwoning

Hallo,

 

Ik ben verhuisd naar een appartement dat ik huur. Iedereen heeft daar Belgacom en in mijn appartement is er aansluiting voor Belgacom. Maar ik zou graag Telenet nemen (ben ik gewoon).

Er is een medewerker van Telenet geweest. Nu blijkt dat de kabel van in de straat naar mijn appartement nog moet gelegd en binnen getrokken worden. Eenmaal dit gebeurt is, kunnen ze van Telenet de aansluiting van de modem en zo doen...

Deze medewerker en vrienden hebben mij laten weten dat de verhuurder verplicht is om beide aan te bieden (Telenet en Belgacom). Aangezien dit niet het geval is, zou dit ten koste van de verhuuder zijn (kabel straat). Ik vind dit nergens terug (huurwetgeving en zo)

Kan iemand helpen?

 

Mvg,
Els

0 Likes
Beantwoorden
3 reacties
icetea1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
It's your ninth party! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Aansluiting huurwoning

Hoi Els,

Of de verhuurder dat verplicht is zou me straf lijken. In elk geval, de kabel waar je naar verwijst is en wordt geen eigendom van telenet, dus dien je dit op te nemen met de verhuurder om tot een deal te komen. Als hij jou laat betalen, dan zal achteraf zijn appartement 'meer waard' zijn want er is kabel getrokken. En kosten van die kabel zijn afhankelijk van de lengte en dikte en kunnen snel oplopen.

En dan ligt er ook geen binnenbakbeling maw. Ook een eventuele kost waarmee rekening dient gehouden te worden tenzij punt waar tv komt te staan, ook de installatie van telenet komt.

En er zullen dan zeker gaten door muren moeten voorzien worden. Check dat ook maar expliciet af dat je die mag maken want anders kan die nog afhouden van je huurwaarborg

Chris
0 Likes
Beantwoorden
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Aansluiting huurwoning

verhuurder is niets verplicht

 

Je dient verschillende dingen te weten:

 

1. hoeveel appartementen zijn er in het het gebouw

2. minder dan 4 dan kan je apart aansluiten

3. 4 of meer dient dit via een project te gaan , in te dienen door de bouwheer.

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dedushka
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party! Pionier

Aansluiting huurwoning

Hallo,

 

De eigenaar is verplicht te voorzien in beide aansluitingen, in elke woning moet een aftakpunt zijn voor TV en TELEFONIE. ( de belgacom stekkerdoos met gaatjes - alsmede de binnenaansluiting RTT ) en TELENET distrubitie met aftakpunt op de gevel of binneninstallatie.

Mijn vorige eigenaar was zeer boosaardig maar ik haalde recht. ( Ik woonde in een bijgezet achterbouw).

Bij nieuwbouwwoningen moet de bouwheer dit verplicht voorzien.

De aansluitingskost ( activering signaal is ten laste gebruiker ).

Er was een discussie over het plaatsen van schotelantennes , wel ook dit probleem is snel opgelost : weigert de verhuurder dit te laten plaatsen ? Gewoon vrederechter ! Iedereen geeft namelijk recht op media, geloof me allemaal meegemaakt, ook al liggen syndicus en medebewoners en eigenaar dwars, de schotel is een recht. Het enige punt is: bij verhuis mag er geen schade zijn.

Als een verhuurder zo moeilijk begint te doen heb je echt een goede getroffen.

Als je woning bezoekt kijk GOED of er aftakpunten zijn, er hoeft daarom geen modem te hangen en bel voor de inhuurname eerst naar telenet zij kunnen zien of er een binneninstallatie ( kabel is voldoende ) ligt.

0 Likes
Beantwoorden