Beantwoorden
RemcoGoedhart
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Telenet powerline adapter

Hoi,

 

Ik ben al een tijdje van plan om een telenet powerline adapter aan te schaffen omdat onze router namelijk in de woonkamer staat en ik twee verdiepingen hoger zit met mijn computer. Maar ik vroeg me wel af wat de prijs is van zon powerline adapter ik heb er maar één nodig omdat onze TV al met één is aangesloten dus heb ik gewoon een extra ontvanger nodig denk ik dan. Maar wat is nu juist de prijs? want ik vind dit nergens op de website zelf.

0 Likes
9 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Telenet powerline adapter

zijn deze die je al hebt ook van telenet?

kostprijs is 45€

met de bestaande pwl naar een tn center gaan en de derde ook laten configureren op de andere zodat ze  elkaar terugvinden

 

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Telenet powerline adapter

Helemaal correct Petito.

 

De kostprijs is inderdaad € 45 per powerline. Onze collega's in het Telenet Center helpen je

graag verder voor de configuratie.

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Telenet powerline adapter

Inderdaad naar een telenet center gaan en 1 meenemen die je al hebt   als het logo van telenet er op staat mag pairing geen probleem zijn.

Juiste kostprijs 44 95

of bel anders binnen op de klantendienst en vraag achter een check up . Kan de tech die dan langs komt dit meteen in orde brengen en je volledige installatie een  controleren 

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Telenet powerline adapter

Houd er rekening mee dat je wel 2 of 3 powerlines nodig hebt als jouw huidige Telenet powerline adapters van het merk Netgear of TopCom zijn.

Topcom of Netgear powerline adapters werken namelijk op een lagere snelheid dan de huidige Telenet powerline adapters  en zijn  dus niet compatibel met de huidige Telenet powerline adapters.

 

0 Likes
Eggy
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Telenet powerline adapter

Wat snelheid internet heb je? Dit is erg belangrijk voor de aankoop want ikzelf heb een whoppa met 'fiber200' als internetsnelheid.  Ik gebruikte 2 powerlines TP-Link AV500 Nano en had, toen whoppa nog 160 Mbps was, een snelheid van zo'n 96 Mbps. Toen Whoppa 'fiber 200' werd had ik bij testen nog steeds maar 96 Mbps. Ik stelde toen vast dat de poorten in de powerlines goed waren voor een 10/100 Mbps verbinding. Dus kon ik zowiezo nooit meer dan 100 Mbps halen.

Als je dus zelf 'fiber 200' hebt moet je zorgen dat de twee powerlines (1 aangesloten op de modem-router en 1 op je PC) een interface port hebben van 10/100/1000, dus 1GBE anders haal je nooit meer dan 100 Mbps.

Nu haal ik met het paar TP-Link AV600 met Gigabyte interface port zo'n 150 à 175 Mbps, en dat is veel als je rekening houdt met het snelheidsverlies bij powerlines.

Eggy
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Telenet powerline adapter

Oh ja, en de prijs voor de TP-Link AV600 was 54,30 € (per paar), dus zeker niet de kop af.

Ex-Netweter
 

Telenet powerline adapter

Heb whoppa fiber 200 en gebruikte Topcom AV6400 powerlines waarmee ik een snelheid van zo'n 55 Mbps haalde. Naar het telenet center gestapt met een print out van bericht van Eggy.  TP-Link AV600 was niet leverbaar maar de TP-Link AV500 zou meer dan voldoende zijn voor fiber 200 werd mij gezegd.  3 exemplaren gekocht ... resultaat ... een maximale snelheid van 91 Mbps.  Waar zijn de TP-Link AV600 wel te verkrijgen?

0 Likes
ikbenben
Experienced Weetjesweter
Berichten: 39
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet powerline adapter

Ik heb ook Whoppa en heb Devolo powerlines, 1 x de 1200+ wifi en 1 x de 650 + Triple.

Ik haal toch de snelheid van +-190Mbps.

De powerlines kosten wel wat maar zijn imo wel hun geld waard, zeker als je rekening houd dat de netwerksnelheden nog kunnen stijgen in de toekomst.

________________________________________________________
Whoppa | Devolo 1200+ wifi | Devolo 650+ Triple
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telenet powerline adapter

@Ex-Netweter de AV500 heeft maar een 100 Mbit LAN poort dus die snelheid is normaal.

De AV600 kan je kopen op Amazon.de hij is wel niet in stock.
http://www.amazon.de/gp/aw/d/B00GCCK2QM/ref=mp_s_a_1_1?qid=1462714127&sr=8-1&pi=SX200_QL40&keywords=TP-Link+pa6010&dpPl=1&dpID=41ZZWk2XXmL&ref=plSrch

Hier zijn er enkelen met een gigabit LAN poort zodat je 200 Mbps zou moeten kunnen halen.
http://www.routercenter.be/category/112203/powerline-adapters.html?6279=18010&sort=price&dir=a&page=1&items=12

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes