Beantwoorden
lucdec
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesclubje starten? Pionier Primeur!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Ik ben een stuk ontgoocheld in Telenet:

 

Een tijdje geleden kreeg ik een mail van Telenet dat er een prijsverhoging kwam voor basic internet.

(Tussen haakjes, Dit is reeds de tweede verhoging sedert ik het produkt heb). 

 

Als argumentatie zei men dat dit was om het netwerk en het produkt te verbeteren.

 

Onlangs las ik in de media dat de beide andere internetprodukten verbeterd zijn.  De snelheden/volumes

ervan zijn opgetrokken.

 

Basic internet is het enige produkt waarvoor men niks gedaan heeft.

 

Waarom krijgt basic internet dan niks bij van volume, dit is toch niet redelijk.  Een basic internetter betaalt ook evenredig meer ter verbetering van het netwerk maar blijft volledig in de kou staan.

 

Ik denk dat enige duiding hiermomtrent toch gepast zou zijn.

 

Tags (1)
29 reacties
Synforce
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Helemaal mee eens. Ik ben een heuse game fanaat. De hedendaagse spellen zijn zonder overdrijven al gauw 30-50gb groot. Als je het spel in de winkel koopt en via de cd-rom installeert is dit geen probleem. Maar laten we realistisch zijn, spellen worden vaker online gekocht dan in de winkel in deze tijd. Zeker op platforms zoals Steam / Origin.

 

Dit wil zeggen na amper 2 spellen installeren (downloaden van zulke platforms) zou ik al op smallband kunnen zitten tenzij ik meer volume aankoop.

Ook is het concept 'streamen' groter dan ooit, als je streams wilt zien op websites zoals twitch, verbruikt dit ENORM  veel volume, je zit al snel aan enkele GB per dag als je dit frequent doet.

 

In vergelijking met andere landen hebben we het hier vrij slecht wat internet betreft, niet wat de kwaliteit betreft, maar wel de prijs voor wat je dan als volume krijgt.

0 Likes
Beantwoorden
Sjaakie
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Ja Synforce,

Ik moet je volkomen gelijk geven, want zelf kijk ik veel naar muziekvideos op YouTube en dat vreet ruimte op je Telemeter.

Mijn dochter die woont in Nederland en daar hebben ze helemaal geen limiet en is internetten veel goedkoper, maar we zullen het er mee moeten doen wat ze ons geven zeker ? Smiley Verdrietig 

Sjaakie
www.sjaakie.be
0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Je profiteert ook mee betreffende verbeteringen aan het netwerk (oa stabiliteit, beveiliging, extra diensten, ...).

 

Echter is basic internet niet voor gamers. Echte zware gamers, downloaders en youtubers opteren meestal voor whoppa en occasionele gamers, downloaders en youtubers voor  whop juist omwille van de hogere snelheden en dat je meer kan downloaden. Basic internet is  voor mensen die internet wel eens gebruiken maar niet heel intensief.

 

Internet in Nederland is ook niet schandalig goedkoper dan hier en zij werken met een FUP waarbij geen duidelijkheid is waar het limiet precies zit. 

 

Ziggo connect & play complete: 59,95 €  |  Telenet whop: 65,49

Ziggo connect & play MAX: 73,95  |  Telenet whoppa: 75,94

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
Sjaakie
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Ja je hebt gelijk hoor talen, ik merk wel dat je veel beter op de hoogte bent dan mij en wij mogen zeker niet klagen, want ik heb zelf een Whop pakket en de snelheid is inderdaad gigantisch snel en het is een plezier om daar mee te werken.

In feite heb ik geen Woppa nodig, omdat ik ruim onder mijn maandelijkse limiet blijf en als dit dan moet inboeten voor snelheid, dan kan ik beter bij mijn Whop pakket blijven.
De info die ik over het Nederlandse internet gehoord heb, die klopt dus helemaal niet en ik weet dat ze daar nog met zeer trage snelheden werken, want ik kijk regelmatig op websites die gehost worden door Zeelandnet en de streaming is daar verschrikkelijk langzaam, zo kijk ik regelmatig op hulverlenig Zeeland met deze link http://www.hvzeeland.nl/ en de streaming van hun videorepotages is bedroevend te noemen, en ik weet na contact met de redactie, dat hun website ook gehost word via Provicom, die gebruik maken van het netwerk van Zeelandnet, evenals de website van Omroep Zeeland http://www.omroepzeeland.nl/  daar is de streaming ook vreselijk laag en dan te weten dat dit de omroep is, die bij grote calamiteiten en rampen de bevolking moet informeren, dan zitten wij in België toch veel beter met het netwerk van Telenet.

Ik wilde graag je antwoord als oplossing activeren, maar zag de knop van "oplossing" nergens staan bij je post !

Maar voor mij heb je weer een geweldig goed antwoord gegeven op mijn vraag, je hebt er echt verstand van !

Sjaakie
www.sjaakie.be
0 Likes
Beantwoorden
lucdec
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesclubje starten? Pionier Primeur!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

@Talen

 

Ik heb in elk geval niet het gevoel dat ik profiteer van verbeteringen...Er verandert al meer dan 2 jaar niks voor basic internet, enkel de prijs...

 

Waarom zou basic internet niets zijn voor gamers?  Om te gamen heb je een goede "ping" nodig.

Die is voor elk Telenet abo gelijkaardig..  Waarom zou basic internet niet intensief kunnen gebruikt worden als je tevreden bent met 30mb/s?   Telenet maakt het moedwillig onbruikbaar door het een lage volumelimiet te geven, en daarna een onwerkbare smalband...

 

Nederland is wel goedkoper Surf maar eens naar

 http://www.internetabonnement.nl/internet/

 

Daar heb je voor 25€/maand  hetzelfde als basic internet, zelfs nog sneller

maar Telenet knijpt het dicht na een schamele 100gb terwijl je in Nederland het wel perfect kunt gebruiken voor Netflix ed...   Dit is een oneindig verschil.

 

 

Uw antwoord was geenszins een oplossing.   De afschaffing van de volumelimiet zou dat wel zijn,

of misschien een andere provider op de kabel, wie weet???Smiley Vrolijk

 

SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Tip, een netwerk kan een bepaald volume aan. Stel dat de huidige lijnen van Telenet 500Mbps kan geven aan zijn klanten, dan gaat men dat in stappen doen. Maar een feit is, een bedrijf werkt niet zonder verlies, je kan dus zeggen dat Telenet zijn extra snelheid achter de hand houdt in geval de concurrentie sneller internet gaat geven om zo zijn klanten niet te verliezen. Uiteraard kan je zeggen "Telenet heeft geen concurrentie omdat niemand ooit op de kabel zat behalve zijzelf", daar moet je jezelf uiteraard dan wel weer vragen stellen (waarom er een prijsverhoging moet gebeuren voor een netwerk dat al het snelste is...). Wat wel een mogelijkheid is dat wij moeten betalen als straf omdat er veel klanten op het net zitten, een net raakt immers overbelast bij teveel traffic en de snelheid verhogen kan het netwerk terug stabiel maken. Ik merk namelijk weinig tot geen verschil op het middenabonnement sinds een jaar geleden..

0 Likes
Beantwoorden
steven_vc
Experienced Meerweter
Berichten: 106
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Telenet biedt ook onbeperkte abonnementen aan met Whoppa en de business abonnementen met 3TB zijn ook niet mis.

 

Er zijn wel goedkopere providers zoals Scarlet waar je onbeperkt internet hebt voor 39 EUR maar dan is het toch wel wat trager.

 

 

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Ook Ik kan me hierin terugvinden. Ik zou tevreden zijn met Basic Internet als het downloadvolume wat meer zou zijn. Echter ben ik er me van bewust dat er verschillen moeten zijn in de aangeboden abonnementen. Voor ieders wat wils en de prijs hieraan aangepast. Dit is niet alleen bij Telenet maar bij de meeste spelers (zijnde 2) in ons land.

 

Toch stel ik vast dat als je de Fiber100 vergelijkt met Proximus Maxi internet dat Telenet duurder is en een beperking heeft op het volume. Proximus heeft 70 Mbps en Telenet 100 Mbps. Het verschil is zeker voor een normaal gezin te verwaarlozen. Het feit dat Proximus het nog niet overal kan aanbieden, kan men niet gebruiken als argument, want ook Telenet is zijn netwerk nog aan het aanpassen.

 

In mijn geval heb ik onlangs Televisie en vaste telefoon opgezegd omwille van het niet gebruiken ervan (ik kijk Netflix). Telenet kan play of play more niet aanbieden zonder Televisieabonnement en maakt zich op die manier een duur alternatief.

 

Ik heb aangegeven aan de medewerkster van Telenet dat ik de Fiber100 een kans geef (ik ben namelijk wel tevreden van Telenet), maar dat ik als ik over mijn volume zit genoodzaakt zal zijn om over te gaan naar de concurentie (welke tevens een cloud service kan aanbieden).

 

Ik denk dat om mee te gaan met de toekomst en met de concurentie dat het misschien toch raadzaam is deze volumes aan te passen. De prijsverhoging is er om een stabieler en sneller netwerk te voorzien, Maar ik denk eerder dat de meerderheid van de klanten op een volumeverhoging rekenen ipv snelheid (want die is voor een doorsnee gezin/gamer voldoende).

 

Nu hebben we

Basic: 100 GB

Fiber 100: 150 GB

Fiber 200: 500 GB piek en onbeperkt in Dal (vanaf middernacht tot in de ochtend ergens)

 

Is het niet mogelijk deze volumes aan te passen naargelang prijs/kwaliteit/concurentie of bijvoorbeeld voor iedereen onbeperkt in dal te voorzien en een stijging in de piek?

 

 

MarcoT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Inderdaad. Ik vrees alleen dat telenet niet snel het volume voor basic of whop zal verhogen, vanwege dat ze zelf extra volumes verkopen. Hetzelfde zal gelden voor een hogere bandbreedte na overschrijden van het limiet, al hoop ik dat ze dit tenminste naar 10 mb/s zullen optrekken. Ze snijden in beide gevallen zichzelf in de vingers, doordat whoppa klanten dan naar whop of lager zullen gaan.  Daarom ook dat ze whoppa wel verhogen in volume, maar whop niet. Voor de internet snelheden zal niemand veranderen van pakket, dus die kunnen ze gerust verhogen...

 

In de tussentijd houden ze diensten als netflix ook redelijk onaantrekkelijk voor basic en whop, wat ze natuurlijk ook niet slecht uit komt 😉

 

 

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Strategisch is dat natuurlijk goed voor hun. Maar ik denk toch dat dit maar van korte tijd kan zijn. Ik ben echt tevreden van Telenet als dienst en wil Fiber100 een kans geven maar ik ga zeker niet in de 70 euro betalen voor onbeperkt internet als ik bij de concurentie voor dezelfde prijs (+-) als Fiber100 onbeperkt Internet kan hebben.

 

De toekomst ligt in diensten zoals Netflix en spotify. Als Telenet Play of Play more zou aanbieden zonder het moeten hebben van een televisieabo en digibox zou ik het zeker overwegen te nemen (als ze wa meer surround streams sturen), als ze daarbij nog zouden spelen dat het streamen van hun servers voor play en play more onbeperkt kan, staan ze zeker een zetje voor.

0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

En dat is net de reden waarom men basicnet niet interessanter kan maken, want het is en blijft een test abonnement. Je kan dus geen goede prestatie verwachten als je niet bereid bent meer te betalen.

0 Likes
Beantwoorden
MarcoT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Maar dat verklaart nog altijd niet waarom whop gelimiteerd wordt tot slechts 1 mb/s  (ipv 10 mb/s) en met volume van slechts 156GB. Tegenwoordig is dat echt weinig met een smart tv. Ik weiger meer te betalen voor beter abonnement.  Prijs/kwaliteit mag er nog zeker verbeterd worden in Whop.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

Je kan altijd volume blokken bijkopen.

Waarom krijg je bij proximus zelden de snelheid waarvoor je betaald.

DIKWIJLS niet eens de helft.

http://www.adsl-breedband.be/speedtest/proximus

 

 

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Waarom niet wat meer volume voor basic internet?

@lucdec:

 

Je profiteert van verbeteringen zoals wifree en dergelijke. Dat zijn ook verbeteringen die niet mogelijk zijn zonder inversteringen.

 

Ik kan je ook met prijsvergelijkers om de oren slaan maar het punt is dat je dan ook over dezelfde technologie dient te praten met soortgelijke specs. Verder spreken ze over een FUP waarbij niet duidelijk is hoeveel je maandelijks kan of mag verbruiken.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.