Beantwoorden
Ariba
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? Pionier Primeur! It's your seventh party!

waar kan ik terecht ivm ongewenste telefoons?

Ik krijg sinds een aantal dagen zowel 's nachts als overdag telefoons en als ik opneem, wordt er enkel "allo-allo" gezegd. Op de achtergrond hoor ik stemmen maar kan de vreemde taal niet begrijpen. Ik heb het al een aantal keer opgenomen en de boodschap gebracht dat ik ermee naar de politie zou gaan. 

Als ik naar 1919 bel, krijg ik de boodschap dat ze het nummer niet kunnen zeggen: "het spijt ons, het nummer is niet gekend"

Ik wil graag dat dit stopt want we worden echt lastig gevallen. En de telefoon niet meer opnemen is geen optie want ik heb deze nodig voor m'n werk.

Wat kunnen we er aan doen? Ik weet niet of ze me bij de politie serieus zullen nemen.....

Tags (1)
2 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

waar kan ik terecht ivm ongewenste telefoons?

Dit zijn de modelijkheden:

 

Wat te doen tegen ongewenste oproepen?

 

Ontvang je oproepen met kwaad opzet (stalking, dreigtelefoons, …)? Dien dan een klacht in bij de politie.

  • Ze verzamelen via een gerechtelijk bevel van de Procureur des Konings of de Onderzoeksrechter alle gegevens en ondernemen de nodige acties
  • Vragen over het onderzoek? Stel ze aan de politie

     

Goed om te weten

  • Als de beller in de Witte Gids staat, kun je hem ook opvragen bij 1207
  • Het vaste nummer van je laatste beller kun je achterhalen met Ken-je-laatste-beller (als het een gekend nummer is)

 

Oproepen blokkeren?

Krijg je ongewenste oproepen van een anoniem/privé nummer? Dan kunnen we alle oproepen van anonieme nummers blokkeren.

  • Contacteer onze klantendienst
  • Een nummer is anoniem als je geen nummer op je vast toestel ziet verschijnen

Je kunt ook kiezen voor een ander (geheim) vast nummer. Contacteer onze klantendienst.

Krijg je ongewenste oproepen of sms'en van een gekend mobiel nummer? Dan kun je dit zelf blokkeren.

 

Info over de oproep

Je kunt terecht bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

Wat doen ze?Wat doen ze niet?
Ze contacteren de operator om de beller te achterhalen.

Opgelet: internationale nummers en nummers van prepaid-kaarten kunnen ze niet achterhalen.
  • Blokkeren geen nummers
  • Contacteren de beller niet
Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

waar kan ik terecht ivm ongewenste telefoons?

Je kan telefonische oplichters die jou handelingen op jouw computer willen laten doorvoeren aan het de Federal  Computer Crime Unit:

https://www.ecops.be/webforms/Default.aspx?Lang=NL

http://www.belgium.be/nl/online_dienst/app_e_cops.jsp

0 Likes
Beantwoorden