Beantwoorden
pallieter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

sim in buitenland

hallo, 

In april ga ik voor enkele weken naar het buitenland.(buiten Europa)

Roaming schakel ik telkens uit, surfen deed ik enkel in hotel via wifi via smartphone

Ik nam een oude gsm mee en plaatste hier een "vooraf betaalde en oplaadbare simkaart" in.(gekocht in het buitenland). Enkel dus voor bellen en sms'en naar binnenlandse nummers.

Maar als ik nu bij mijn smartphone de sim kaart verwijder en vervang door en tijdelijke "oplaadbare sim kaart" zou ik overal kunnen surfen in het land. 

Maar wat met mijn contacten , telefoon nummers en dergelijke, aanloggegevens van  telenet.

Heeft er iemand ervaring mee.

Dank

0 Likes
Beantwoorden
3 reacties
Yannick_
Professional Weetjesweter
Berichten: 56
My smart Valentine Trick or treat? Goed bezig! All I want for X-mas is YOU

sim in buitenland

Even een bumpje voor Pallieter, iemand die enige tips of info kan geven?

Yannick

Yannick

Kids today with techno music. You should enjoy the classics, like Hasselhoff. ~Reinhardt | Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

sim in buitenland

contacten kun je kopiëren dat kan ik uitleggen als je wilt maar dan moet je wel zeggen welke gsms je hebt.

en wat bedoel je met aanloggevens van Telenet?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

sim in buitenland

- Staan de contacten op de simkaart of in het geheugen van de telefoon? 

 

Staan ze in het geheugen van de telefoon is er geen probleem. Staan ze op de simkaart dien je ze te kopieren naar het geheugen van je telefoon. Er zijn mogelijkheden  beschikbaar die je hiermee kunnen helpen

 

=> Voor android

=> Voor iphone

=> Voor windows phone

 

Natuurlijk kun je ook hiervoor een app gebruiken uit 1 van de stores.

 

- Je login gegevens voor wifree en andere wifi verbindingen zijn opgeslagen in je telefoon dus daar hoef je je geen zorgen om te maken

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.